Nou 25 de novembre: prou de violència contra les dones

25-11-10
Des de la UGT de Catalunya, davant la commemoració d’un nou 25 de novembre, expressem el nostre compromís amb la lluita per eradicar la violència contra les dones. Així, hem  celebrat  una jornada per apropar-nos a les formes de violència de gènere més generalitzades en l’àmbit laboral: l’assetjament sexual i l’assetjament per raó de sexe.

L’assetjament en el món laboral, encara invisible socialment, impossibilita l’assoliment de la igualtat real entre dones i homes. Aquest tipus d’assetjament s’inscriu en tres grans eixos: la violència contra les dones, un entorn laboral sexista i un marc d’abús de poder (tant jeràrquic com de gènere.

Per altra banda, un any més,  UGT de Catalunya ha signat un manifest conjunt amb CCOO de Catalunya. En aquest document, s’expressa el nostre rebuig a totes les manifestacions violentes contra les dones i s’exposen totes les accions que promou la representació sindical.