Nou intent de fugida a un centre penitenciari català

presoLes polítiques de personal del Departament de Justícia posen en entredit la seguretat de les presons catalanes

Aquesta matinada, el personal del centre penitenciari de Joves Quatre Camins (Roca del Vallès) ha aconseguit avortar la fugida de tres interns. La ràpida intervenció de la reduïda plantilla (del torn de nit) ha impedit que es consumés la fugida, amb l’afegit que els sistemes d’alarma del centre i les càmeres de control no han funcionat correctament.

El centre va ser inaugurat a l’any 2008 dins del marc de desplegaments de nous equipaments penitenciaris acordats pel Govern de la Generalitat de Catalunya i, en principi, compta amb totes les mesures més innovadores en matèria de seguretat. Tot i estar dotats presumiblement dels millors sistemes, han estat els professionals de vigilància els que finalment han detectat i solucionat el que podia haver estat un greu problema (recordem que una fugida implicaria posar potencialment en risc la seguretat dels habitants dels municipis confrontants).

Des del sindicat de Presons de la UGT de Catalunya volem denunciar que el Departament de Justícia no està prenent les mesures necessàries per corregir les mancances de seguretat que els professionals penitenciaris han detectat en els centres de Catalunya. A més, ens reafirmem en la denuncia de les polítiques de reducció sistemàtica de personal que està duent a terme el Departament que deriven en continues agressions als professionals de tots els centres, intents de fugida com la viscuda també al centre penitenciari de Mas d’Enric fa unes setmanes i que posen en perill la seguretat i la convivència de tots els centres penitenciaris de Catalunya.