Nou programa d’avisos per prevenir els riscos de treballar amb ordinadors

guiaprevencioLa UGT de Catalunya crea un programa d'avisos per prevenir riscos laborals en el treball davant de l'ordinador

L'Oficina Tècnica de Prevenció de Riscos Laborals de la UGT de Catalunya ha elaborat una Guia de prevenció per a usuaris de pantalles de visualització de dades (PDV), és a dir, per a treballadors i treballadores que utilitzen habitualment l'ordinadorLa guia inclou la normativa espanyola sobre seguretat i salut en el treball amb equips que inclouen pantalles, els riscos que pot ocasionar el treball amb l'ordinador (fatiga visual, fatiga mental, i fatiga física i muscular) i què es pot fer per eliminar o minimitzar aquests efectes sobre la salut. En els següents enllaços trobareu la guia:

Juntament amb la guia, la UGT de Catalunya ha elaborat un programa que et pots descarregar e instal·lar fàcilment a l'ordinador i que cada 40 minuts t'avisa perquè facis descansos o petits exercicis per estirar el cos, evitar males postures, etc. En el següent enllaç us podeu descarregar i instal·lar el programa al vostre ordinador:

Quan parlem de riscos i sinistralitat laboral normalment pensem en feines a la indústria o la construcció, però el treball d'oficina i amb ordinadors també pot provocar danys a la nostra salut si no fem la prevenció adequada. Aquestes són algunes de les dades que trobem a la V Enquesta Nacional de Condicions de Treball (Ministeri de Treball i Afers Socials, 2003) sobre els treballadors i treballadores d'administració i banca:
  • El 6,5% presenta tres o més símptomes d'estrès (alteracions de la son, cansament, cefalea, manca de concentració, manca de memòria i irritabilitat).
  • El 21,3% consumeix freqüentment analgèsics, i el 5,2%, psicofàrmacs.
  • Símptomes més freqüents d'aquests treballadors i treballadores:
    • Li costa dormir o dorm malament: 16%.
    • Té sensació contínua de cansament: 13,9%.
    • Pateix cefalea: 19,6%.
    • Pateix mareigs: 5,9%.
    • Li costa concentrar-se, mantenir l'atenció: 6,4%.
    • Li costa enrecordar-se de les coses o se n'oblida fàcilment: 8,9%.
    • Es nota tens, irritable: 8,9%.
    • Té problemes a la vista: 18,3%.
    • Baix estat d'ànim: 7,4%.
  • Motius més freqüents de consulta mèdica dels treballadors i treballadores amb equips informàtics: mal d'esquena (freqüència del 8,6%), mal de coll (7,5%), mal de cap (3,8%), alteracions de la visió o fatiga visual (3,7%).

{mxc}