Nova concentració contra el procés de privatització del registre civil

Demà, a les 10.30 hores, davant del Registre Civil de Barcelona

La UGT de Catalunya, juntament amb la resta de sindicats representatius en l’àmbit de l’Administració de Justícia al nostre país, ha convocat demà una nova concentració de 10.30 a 11 hores davant del Registre Civil de Barcelona (Plaça del Duc de Medinacelli) en protesta pel seu procés de privatització.

A partir d’ara, els registradors concentraran tots els registres i s’ampliaran de manera injustificada els actes i negocis que s’han d’inscriure. Suposarà una proliferació de costos per a qualsevol document, gestió o acte en la vida familiar o patrimonial dels ciutadans.

• Se’ls lliura el Registre Civil, pagat amb els nostres impostos, per explotar-los en benefici propi.
  • Atès que els ingressos dels registradors no provenen dels Pressupostos
  • Generals de l’Estat sinó del cobrament del seu aranzel, la conseqüència immediata serà que un servei públic essencial deixarà de ser gratuït.
  • El cost del Registre Civil, segons el propi Ministeri, arriba a la xifra de 450 milions d’euros. Qui creu que els registradors assumiran graciosament aquest preu?
  • Tots els ciutadans passem al llarg de la nostra vida pels registres civils, però arran d’aquesta reforma s’incrementaran desmesuradament els actes inscriptibles.
  • Afectarà els nostres drets fonamentals i llibertats civils, ja que es lliura als registradors el dret a la privacitat, el dret a contraure matrimoni, el dret d’associació i el de fundació, de manera que tindran un poder il·limitat per interferir en la vida de les persones.