Nova concentració de la plantilla de l’Hospital el Pilar-Quironsalud per denunciar les condicions laborals i les càrregues de feina

Els treballadors i les treballadores de l’Hospital El Pilar tornaran a concentrar-se demà dimecres, 2 de desembre, per reclamar un tracte igualitari entre les diferents categories professionals dels treballadors i les treballadores i per reclamar unes condicions laborals dignes. La concentració tindrà lloc davant l’entrada principal de l’hospital, de 13:30 a 16 h.

El Grup Quironsalud, a nivell corporatiu, ha decidit incentivar les i els  professionals d’infermeria amb una paga única a percebre el mes d’abril, condicionats a no agafar cap baixa durant aquests 6 mesos (entre d’altres requeriments) per poder cobrar el 100% de l’import que s’ofereix.

El motiu real d’aquest incentiu és la fuga d’aquests professionals cap a la sanitat pública i concertada per les millors condicions laborals que se’ls ofereix, cosa que provoca una manca alarmant d’aquestes i aquests professionals. Aquesta manca és generalitzada en totes les categories professionals de la sanitat privada i no és fruit de la situació pandèmica que vivim, sinó que és una situació que ve de llarg. Com a causa de la manca de treballadors i treballadores s’estan denegant dies de lliure disposició i assumptes personals.

Així mateix, recordem que des del decret d’Estat d’alarma on es va intervenir la sanitat privada, i fins al dia d’avui, aquest centre continua rebent pacients Covid derivats des de la sanitat pública, motiu pel qual no s’està produint cap pèrdua econòmica per a l’empresa, més aviat al contrari. Amb aquestes mobilitzacions la plantilla reivindica la igualtat entre tots els treballadors i les treballadores del centre: auxiliars sanitaris, llicenciats i llicenciades, personal administratiu, TCAIS, tècnics i tècniques; i la millora de les condicions laborals.

Com agreujant d’aquesta situació, en la negociació del Conveni de Sanitat Privada la patronal presenta una proposta d’acord parcial i suspensió de les negociacions del conveni fins al mes de juliol de 2021.  La proposta de la patronal és un insult als treballadors i les treballadores, ja que en un dels punts es proposa l’increment de la jornada retribuïda per pal·liar la pèrdua de professionals (la jornada retribuïda en la sanitat privada és molt més elevada que en la sanitat concertada i pública); el conveni precaritza les plantilles amb salaris molt per sota de les i els professionals de la sanitat pública i concertada, i tracta els i les professionals de la privada com a personal assistencial de segona categoria.