Nova concentració dels treballadors d’infraestructures de Catalunya contra l’ERO presentat

Demà, a les 8 hores, davant la seu de la companyia

Els treballadors i les treballadores d’Infraestructures de Catalunya (antiga GISA) es concentraran demà davant l’entrada de la seu de la companyia a les 8 hores del matí per tornar a protestar contra l’ERO d’extinció presentat per acomiadar 100 dels 211 treballadors que formen actualment la plantilla.

El Comitè d’Empresa denuncia que, des de l’arribada del nou president i director general a Gisa el 2011, aquesta empresa s’ha fusionat amb tres empreses més, ha acomiadat 104 treballadors, ha suspès de sou i feina 74 treballadors més i ara suma un nou ERO amb què pretén extingir un centenera de contractes més. Tot això tenint en compte, a més, que Infraestructures de Catalunya és de les poques empreses públiques que va tancar l’exercici 2012 amb 2,8 milions d’euros de benefici.

Tanmateix, el Comitè d’Empresa de l’antiga Gisa denuncia que mentre la Generalitat està comunicant que en lloc d’extingir contractes prefereix mesures de rebaixa i salari per poder complir un ubjectiu de dèficit del 0,7%, a Infraestructures de Catalunya li toca baixar els salaris dels seus treballadors i reduir quasi el 50% de la plantilla, tot i els beneficis que com hem vist continua tenint l’empresa.

El Comitè d’Empresa considera que s’estan prenent decisions sense sentit, sense cap pla de viabilitat de l’empresa, encara més quan es decideix reduir la plantilla a quasi la meitat abans inclús de conèixer els pressupostos de la Generalitat per a 2013.

Concentració treballadors Infraestructures de Catalunya

DIA: 28 de febrer.
HORA: 8 hores.
LLOC: Davant seu Infraestructures de Catalunya. Carrer del Vergós, 36-42. Barcelona.