Nova concentració dels treballadors d’Orizonia per exigir el cobrament de la nòmina de març

orizoniaDemà, a les 12h, davant la seu a Barcelona del fons d’inversió Carlyle, que ha especulat amb el grup turístic i ara deixa al carrer 5.000 treballadors sense assumir cap responsabilitat

Demà dijous, 4 d’abril, se celebrarà a Madrid una nova reunió de l’ERO del Grup Orizonia entre representants dels treballadors i del fons d’inversió Carlyle, propietari majoritari del grup turístic.

La reunió -que previsiblement serà l’última perquè el període de consultes del procediment d’acomiadament col•lectiu finalitza diumenge- tindrà lloc en un clima d’absoluta crispació en la plantilla, que a dia d’avui no ha cobrat la nòmina del mes de març, ja que l’empresa al•lega manca de liquiditat. El Grup Orizonia va presentar la sol•licitud de concurs de creditors el passat 19 de març als Jutjats de Palma de Mallorca, on té la seu social el grup.

Novament, amb motiu de la celebració de la reunió de l’ERO, la UGT de Catalunya i la resta de sindicats amb representació al grup han convocat una concentració per exigir el pagament de la nòmina de març abans de la signatura de l’expedient davant de la seu de Carlyle a Barcelona a les 12 hores.

Des de la UGT de Catalunya creiem que Orizonia és un exemple de l’especulació del capital financer que estan patint moltes empreses i indústries, culpable, en gran mesura de la crisi que estem vivint.

El Grup Carlyle és un fons d’inversió nordamericà vinculat a societats d’armaments i mitjans de comunicació, les empreses del qual ingressen més de 80.000 milions de dòlars anuals. Carlyle va adquirir la majoria de les empreses turístiques que acabarien sent Orizonia amb l’objectiu d’augmentar el seu valor i vendre’l al cap de poc temps obtenint grans beneficis, però desemborsant a canvi pocs diners. Dels 850 milions d’euros de venda, Carlyle només va pagar el 17% (150 milions d’euros) per a la compra; el 83% restant, al voltant de 700 milions, es va fer efectiu mitjançant préstecs bancaris, posant com a garantia els propis actius d’Orizonia.

És a dir, una absoluta operació especulativa sense pràcticament cap risc per al grup inversor, ja que mentre tot ha anat bé Orizonia pagava un cànon anual de 25 milions d’euros a Carlyle en concepte de “gestió i direcció”. Per contra, si l’operació no sortia bé, com així ha resultat, la fallida de l’empresa era irremeiable i previsible, perquè ja s’havia endeutat per poder ser comprada per Carlyle. I ara, amb les dificultats de la crisi, la deixa fer fallida sense assumir cap responsabilitat i deixant prop de 5.000 treballadors al carrer i pendents de cobrar del FOGASA.

Concentració plantilla Orizonia

DIA: dijous, 4 d’abril de 2013

HORA: 12 hores

LLOC: davant la seu de Carlyle (Agda. de Pau Casals, 13, Barcelona).