Nova tongada de jornades de vaga dels examinadors i les examinadores de trànsit

Dilluns 26, dimarts 27 i dimecres 28 de juny tindran lloc noves jornades de vaga dels examinadors i les examinadores de Trànsit per mostrar la seva indignació després de 10 anys esperant que la Direcció General de Trànsit faci efectiu un complement salarial específic signat amb els sindicats i que es va aplicar a la majoria dels col•lectius de la plantilla de la DGT però no als examinadors i les examinadores.

A Catalunya hi ha 112 examinadors i examinadores que realitzen 13 exàmens diaris cadascun d’ells. Això suposa que cada dia de vaga s’han anul•lat aproximadament 1.456 proves. Però sembla que això no té cap importància per a la DGT, ja que a la reunió de dimarts a Madrid amb els representants dels treballadors i les treballadores el secretari general de la DGT, Cristóbal Cremades, no va fer cap tipus de proposta sobre el complement salarial que els deu i va assegurar que “amb la tensió” de la convocatòria de vaga no pot negociar.

Des de la UGT de Catalunya recordem que el col•lectiu dels examinadors de Trànsit ha mostrat sobradament la seva bona voluntat i paciència, creient durant una dècada les eternes promeses de pagament i intentant minimitzar al màxim els efectes negatius que les mobilitzacions poden tenir sobre la ciutadania. . I també que en una reunió mantinguda enguany amb el director de la DGT, Gregorio Serrano, aquest va reconèixer que hi ha recursos suficients per pagar el complement compromès, però que no hi ha cap voluntat política per a fer-ho.

Per tot això, i davant la incomprensible manca de voluntat negociadora per part del l’Administració, des del nostre sindicat mantenim la convocatòria de vaga durant el mes de juliol i exigim a la DGT que faci front al pagament del complement salarial que deu als examinadors amb fons propis i sense haver de recórrer a Hisenda, ja sigui en forma de “complement de productivitat” o amb el nom que vulgui. Però l’increment salarial pactat amb els sindicats fa una dècada és condició indispensable per a la desconvocatòria de vaga.

Les aturades seguiran els dies 3, 4, 5, 10, 11, 12, 17, 18, 19, 24, 25, 26 i 31 de juliol. A Catalunya en 20 dies de vaga es poden arribar a suspendre més de 29.000 exàmens.