Noves aturades a FGC

fgc

El comitè d’Empresa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya torna a convocar noves aturades per denunciar l’incompliment per part de la Presidència de l’empresa i dels responsables del Govern de l’acord que les parts van signar a finals de setembre per solucionar el conflicte, sorgit amb l’aplicació del decret 3/2010, que suposa la retallada del 5% del salari als treballadors i les treballadores de FGC. Els sindicats han convocat  aturades de 4 hores, els dies 15, 17, 22 i 24 de novembre, de les 12h00 fins a les 16h00, a les línies metropolitanes de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

Tal i com denunciem des de l’entrada en vigor del decret, Ferrocarrils de la Generalitat és una empresa amb capital públic, però els seus treballadors no són funcionaris i, per tant, les seves relacions laborals s’estableixen per mitjà d’un conveni col·lectiu signat entre empresa i treballadors, que té rang de llei, i que estableix tant les retribucions com tota la resta de les condicions laborals. L’aplicació d’aquest decret vulnera aquest conveni i, per tant, el dret a la negociació col·lectiva, i tira per terra tot l’esforç dut a terme durant anys pels sindicats representats al Comitè d’Empresa per aconseguir millores i avenços pels treballadors.

Tanmateix, aquí teniu l’enllaç al vídeo elaborat per la secció sindical de la UGT de Catalunya a FGC en el qual, en clau d’humor, es denuncia la retallada del 5% del sous de la plantilla, que vulnera el conveni vigent.