Noves convocatòries de vaga a Ferrocarrils de la Generalitat

fgc

El comitè d’Empresa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha convocat noves aturades per denunciar la manca de voluntat de l’empresa per reunir-se amb els representants dels treballadors i aturar l’aplicació de la retallada del 5% del salari als treballadors i les treballadores de FGC.

Tal i com denunciem des de l’entrada en vigor del decret, Ferrocarrils de la Generalitat és una empresa amb capital públic, però els seus treballadors no són funcionaris i, per tant, les seves relacions laborals s’estableixen per mitjà d’un conveni col·lectiu signat entre empresa i treballadors, que té rang de llei, i que estableix tant les retribucions com tota la resta de les condicions laborals. L’aplicació d’aquest decret vulnera aquest conveni i, per tant, el dret a la negociació col·lectiva, i tira per terra tot l’esforç dut a terme durant anys pels sindicats representats al Comitè d’Empresa per aconseguir millores i avenços pels treballadors.

Empresa i Comitè havien arribat a finals de setembre a un principi d’acord que permetia desencallar el conflicte. Tot i així, durant el mes d’octubre no s’ha produïnt ni una sola reunió. El Comitè considera que aquest immobilisme es deu a la manca de voluntat política de posar fi a aquesta situació.

Per aquesta raó, els representants dels treballadors tornen a convocar noves aturades per mostrar la seva indignació. El proper diumenge, 7 de novembre, els sindicats han convocat una aturada de 24 hores a les línies metropolitanes de FGC. D’altra banda, a partir de dilluns 8 de novembre, i durant tots els dilluns i dimecres del mes, es faran 3 aturades diàries de 2 hores: de 7 a 9 h.; de 18 a 20 h.; de 2 a 4 h.