Noves mobilitzacions d’empleats públics contra les retallades a la Generalitat

ENGANTXINA_MANI_14A_B_

La UGT, la CONC i IAC ha convocat una concentració a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona el dimecres 8 de juny, a les 18 hores

La UGT de Catalunya, la CONC i IAC han convocat els empleats i empleades públics a concentrar-se el proper dia 8 juny, a les 18 hores, a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona contra les retallades i els acomiadaments a l’administració i en defensa dels serveis públics.

Només un dia després de les eleccions municipals, el Govern anunciava noves retallades econòmiques i socials per als treballadors i les treballadores de la Generalitat. A més, les polítiques de contenció de la despesa del Govern estan suposant ja una pèrdua considerable de llocs de treball a l’administració, que de continuar-se aplicant poden arribar a afectar uns 20.000 empleats i empleades.

A banda de la destrucció massiva de llocs de treball i del retrocés de drets laborals dels treballadors i treballadores de l’administració, és evident que aquestes polítiques tindran conseqüències desastroses i irreversibles per als ciutadans i les ciutadanes. Pel que fa a la sanitat pública i concertada, patirem desplaçaments per rebre alguns tractaments, reducció de serveis als hospitals comarcals, augment de les llistes d’espera i reducció de personal amb la conseqüent pèrdua de qualitat assistencial. Les retallades també afectaran els serveis d’atenció directa, com les residències de l’ICASS, les llars d’infants, les oficines del Servei d’Ocupació de Catalunya o l’ensenyament.

A més, passades les eleccions municipals existeix el perill de traslladar les retallades a la resta d’administracions públiques de Catalunya. En aquests moments ja s’està plantejant la no aplicació d’acords signats en algunes administracions locals.

Des dels sindicats denunciem l’objectiu final de les retallades: deteriorar els serveis públics per poder justificar després la seva entrega a mans privades, és a dir, negoci privat amb diners públics.

Concentració treballadors i treballadores públics

DIA: dimecres, 8 de juny
HORA: 18 hores
LLOC: Plaça de Sant Jaume de Barcelona.