PC City deixa 1.268 treballadors al carrer, 200 a Catalunya

pc-city
La UGT insta l’empresa a que expliqui les ofertes que rep d’adquisicions de la companyia

La cadena de botigues PC City  ha anunciat el tancament de la totalitat de les botigues que té a l’Estat (34), on hi treballen 1.268 persones, i de les oficiines centrals i el Call-center, aquests dos últims centres de treball ubicats a Madrid.  A Catalunya , PC City tancarà 6 botigues (4 a Barcelona, 1 a LLeida, i 1 a Girona), i deixarà al carrer uns 200 treballadors.

La propietària de la cadena, Dixons, ha comunicat als treballadors que abandona el seu negoci a Espanya al·legant una baixada de les vendes i pèrdues econòmiques. La UGT de Catalunya rebutja enèrgicament la decisió de la companyia anglesa, i ja ha comunicat a la direcció el seu propòsit de posar en marxa tots els mecanismes legals al seu abast per a la millor defensa dels interessos dels treballadors i treballadores que veuen amenaçada la seva estabilitat laboral.

En aquests moment, la direcció de PC City a Espanya està fent contactes amb altres grups de distribució amb la idea de traspassar les botigues, de forma total o parcial. La companyia ha citat els representants sindicals el proper 27 d’abril per al periode de consultes. La UGT afrontarà les negociacions per a trobar la millor sortida possible per al conjunt de la plantilla.

El nostre sindicat ha indicat a la direcció que no esperarà més enllà d’aquesta data per a conèixer si hi ha alguna oferta en ferm d’alguna companyia interessada en adquirir la xarxa de botigues. Si l’empresa continua sense donar cap resposta, com fins ara, la UGT no descarta cap mesura, des de tota mena de mobilitzacions fins a la vaga.