Per què li diuen “minifeina” si en realitat pensen en “minisalari”?

minijobsL’Avalot lamenta que el CAREC se sumi a les propostes per precaritzar encara més les condicions laborals de la gent jove

No entenem la proposta de fomentar els ‘minijobs’, si al nostre país 1 de cada 4 joves amb ocupació ja té un contracte parcial

L’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya rebutja la proposta del Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica i el Creixement (CAREC) de fomentar els minijobs i lamenta que aquest òrgan assessor de la Generalitat se sumi a l’onada de “recomanacions” de diferents institucions dirigides inequívocament a precaritzar encara més la situació laboral de la gent jove, i en conseqüència, de la resta del mercat laboral.

Per al nostre sindicat resulta preocupant que organismes com el CAREC considerin que l’única via per reduir l’atur juvenil i reactivar l’economia catalana sigui la creació d’aquestes minifeines, sense acabar de definir exactament a què es refereixen, ja que el marc laboral espanyol ja contempla la contractació a temps parcial. Molt ens temem que aquesta proposta –de la qual la patronal també és una gran entusiasta- en el fons només busca que cobrem menys per treballar el mateix.

De fet, al nostre país un de cada quatre joves amb ocupació ja té un contracte a jornada parcial. Malgrat això, l’Avalot ha constatat a través de les consultes rebudes als diferents punts d’informació laboral que té arreu del territori que aquestes contractacions parcials són sovint fraudulentes, ja que en realitat la persona ha de treballar una jornada completa.

Lamentem que el CAREC hagi decidit alinear-se amb institucions tan conservadores i antisocials com el Banc d’Espanya, que ha demanat contractar per sota del salari mínim interprofessional i fora dels convenis col•lectius, o el Banc Central Europeu, que també va demanar al Govern espanyol la creació d’aquest tipus de contracte. Institucions que, a més, no tenen cap competència quant a polítiques d’ocupació ni legislació laboral, com tampoc té la Generalitat per crear nous formats contractuals.

Des de l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya recordem a Governs, bancs i experts que les empreses només contractaran quan existeixi una demanda real del seu producte o servei, i que no es produirà reactivació econòmica si continuem degradant les relacions laborals i reduint la capacitat adquisitiva del ciutadans i les ciutadanes. Per això, des de l’Avalot exigim de nou la retirada de la reforma laboral i el desbloqueig de la negociació col•lectiva.