Els professionals de la comunicació es mobilitzen pel futur del sector

pressEls sindicats convoquen una concentració de protesta a la Plaça de Sant Jaume contra les retallades i la reforma laboral

El Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC), CCOO de Catalunya, la UGT de Catalunya i el Sindicat de la Imatge UPIFC han convocat els i les professionals dels mitjans de comunicació a mobilitzar-se el proper dimarts, 5 de juny, per la greu situació que viu el sector de la comunicació i el periodisme.

A la greu crisi publicitària que arrossega el sector s’han sumat les retallades del sector públic i l’aprovació de la reforma laboral, que han agreujat la precarietat laboral, han provocat el tancament de mitjans –especialment locals- i estan facilitant la reducció de les plantilles.

La concentració de protesta tindrà lloc a les 13 hores a la Plaça de Sant Jaume, on es llegirà un manifest. Posteriorment, s’entrarà a la Generalitat un carta demanant al president Artur Mas polítiques públiques per assegurar el futur dels mitjans de comunicació, no només com a sector econòmic que generi ocupació de qualitat, sinó també com a garant del dret de la ciutadania a la informació plural