Persecució sindical a Supermercats DIA

supermercat

Durant els darrers anys, la UGT de Catalunya s’ha vist obligada a interposar nombroses denúncies a Inspecció de Treball pel reiterat incompliment per part de la direcció de l’empresa de supermercats DIA de la legislació vigent en aspectes tan rellevants com són les condicions laborals, les hores extra, les reduccions de jornades o la seguretat laboral.

Per aquest motiu, davant del proper procés d’eleccions sindicals que tindrà lloc a l’octubre, la direcció de l’empresa vol impedir que la UGT obtingui representativitat en el Comitè d’Empresa i pugui continuar defensant els drets dels treballadors i les treballadores com ha fet fins ara.

D’aquesta manera, l’empresa de supermercats DIA continua amb l’actitud antisindical que va començar amb l’amenaça de l’acomiadament dels treballadors que formessin part de les candidatures de la UGT, ha prohibit a diverses delegades la cessió de crèdit horari sindical que els correspon per llei a favor d’un altre delegat, perquè aquesta pugui desenvolupar la seva tasca sindical, interferint en un dret propi dels delegats i atemptant contra la llibertat sindical.

Des de la UGT de Catalunya no permetrem sota cap concepte que una empresa vulneri els drets dels delegats i les delegades i, en definitiva, els drets dels sindicats.

Per aquesta raó, a més d’interposar a la Inspecció de Treball, avui dia 6 d’agost la UGT repartirà a diferents establiments de la cadena de Supermercats DIA un ful informatiu perquè els clients coneguin l’actitud antisindical que desenvolupa aquesta empresa.