Creació de la Plataforma en defensa dels serveis de protecció a la infància i l’adolescència

dgaia-logoEls sindicats i el Col·lectiu DASC denuncien les mancances en l’atenció als infants i adolescents en els serveis de la DGAIA

La manca de supervisió i control eficient per part de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA) sobre els funcionament del centres de protecció de menors ha provocat importants irregularitats en l’atenció dels menors tutelats.

Personal insuficient per atendre les necessitats especialitzades dels infants i adolescents, reducció de despeses que no cobreix la Seguretat Social (ulleres, dentista, etc), condicions laborals dels professionals precaritzades, dèficits en l’atenció socioeducativa, entre d’altres.

Cansats de declaracions de bones intencions per part de la Generalitat que es tradueixen en un empitjorament de la qualitat de vida dels menors atesos, els treballadors i treballadores del sector social organitzats en el Col·lectiu DASC (Defensem l’Acció Social i Comunitària) i en els sindicats CCOO, CGT i la UGT Catalunya han creat la Plataforma en defensa del sector de protecció a la infància i l’adolescència amb l’objectiu de denunciar la situació d’aquests centres i exigir un canvi en la política de gestió on ha de prevaldre l’ interès superior del menor.