Plataforma per una fiscalitat justa rebutja la rebaixa fiscal als rics en l’impost de successions

ser-ric-surt-barat
Les entitats que en formen part demanen al Govern que reconsideri aquesta decisió i fa una crida a la ciutadania a mobilitzar-se contra la rebaixa fiscal als rics i les retallades socials

La Plataforma per una fiscalitat justa, ambiental i solidària, integrada per 24 entitats i  organitzacions de la societat civil catalana, rebutja la rebaixa fiscal als rics en l’impost de successions aprovada ahir pel Govern de la Generalitat.

En uns moments en què, per part del Govern, s’estan aplicant fortes retallades socials en educació i sanitat que afecten a la gran majoria dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya, la Plataforma considera inadmissible que es beneficiï a una petita minoría privilegiada. Amb aquesta mesura, el Govern perd tota l’autoritat moral per demanar els esforços que reclama de la ciutadania.

Que persones que reben herències superiors al milió d’euros, en el cas dels cònjuges, o de 750.000 euros per a cada un dels fills deixin de tributar, és injust en termes socials i un autèntic despropòsit en l’actual situació de crisi i de disminució dels ingressos fiscals per la que travessa el país.

La Plataforma vol recordar que l’impost de successions es recapta i gestiona  íntegrament a Catalunya i que no depèn de cap imposició estatal per la qual cosa no té cap mena de sentit parlar de discriminacions com fa el govern i menys quan el 94% de les persones que reben herències estan exemptes del seu pagament.

L’impost de successions està previst per garantir la igualtat d’oportunitats i es paga a la majoria dels països europeus i als EUA. Cal recordar que un grup de milionaris americans (Rockefeller, Bill Gates,..) van fer una declaració pública en defensa d’aquest impost per impedir que el President Bush el suprimís, entenent que era de justícia que les persones que tenien el privilegi de rebre herències importants fessin una contribució a la societat.

Per això creiem que no es admissible, que l’actual govern de Catalunya, que apel∙la a la “cultura de l’esforç, deixi ara de banda el mèrit personal.

Per últim, la Plataforma demana al Govern que reconsideri aquesta decisió i crida a la ciutadania a mobilitzar‐se en contra de la rebaixa fiscal als rics, a oposar‐se a les retallades socials i a defensar l’estat del benestar.