Pobresa Zero demanarà als nous diputats que es posin a l’agenda d’aquesta legislatura la lluita contra les desigualtats

pobresa
Demà, 16 d’octubre, a les 11h, es llegirà el manifest en una acció simbòlica davant del Parlament i es lliuraran les propostes de la plataforma als diputats

Aquest divendres, un dia abans del Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa, la plataforma unitària Pobresa Zero -que agrupa més de 3.200 entitats socials, de pau, drets humans i cooperació de Catalunya, així com sindicats, col·legis professionals i altres organitzacions – reivindicarà la responsabilitat dels poders públics de desplegar polítiques predistributives i redistributives per eradicar la pobresa i reduir les desigualtats. Per aconseguir-ho reclamarà a les institucions que s’apuntin a l’agenda les propostes de la campanya, presentades en 12 fronts per fer de Catalunya un país més just, on totes les persones tinguin les mateixes oportunitats per a una vida digna i plena, i contribuir alhora a fer-ho possible també arreu del món.

Per això, la plataforma farà públic el Manifest Pobresa Zero 2015 – ‘Posa-t’ho a l’agenda’ i entregarà al Registre del Parlament un calendari i una carta per a cada diputat de la legislatura que comença amb les seves demandes i reivindicacions. Mitjançant una acció simbòlica s’exposaran els 12 fronts en la lluita contra les desigualtats que planteja la campanya.  L’entrega del manifest i de les cartes, i per una altra banda l’acció simbòlica, seran demà divendres, 16 d’octubre, a les 11 hores davant la porta principal del Parlament de Catalunya.

LLEGIRAN EL MANIFEST:

• Oriol Illa, president de la Taula d’entitats del Tercer Sector.
    Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya.
    Rosa Balaguer, directora general del Casal dels Infants.
    Xavier Casanovas, membre de la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària.
    Teresa Crespo, presidenta d’Entitats Catalanes d’Acció Social (ECAS).
    Núria Carrera, degana del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya.
    Laura Pelay, secretària d’Estat del Benestar i Treball de la UGT de Catalunya.
    Toni Rabell, portaveu de Stop Mare Mortum.
    Eva Vendrell, membre del Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC.
    Francesc Mateu, director d’Oxfam Intermón a Catalunya.
    .• Aleix Porta, portaveu de la Plataforma Auditoria Ciutadania del Deute.
    Tono Albareda, vicepresident de Lafede.cat.
    Patrícia Cantarell, vocal de Lafede.cat.