Port Aventura: Subcontratació del 15% de la plantilla, 14 acomiadaments i quatre trasllats

port-aventuraAquest dimecres, a les 9.30 hores, manifestació des de Vila – seca fins a la Plaça Imperial Tarraco

L’empresa PortAventura ha decidit unilateralment cedir a tots els seus treballadors i treballadores del servei de neteja d’habitacions, zones comuns i bugaderia dels hotels a l’empresa GRUPO CONSTANT SERVICIOS EMPRESARIALES S.L.U., i els treballadors de neteja de vials i de les instal·lacions a l’empresa de serveis OPTIMA LESAN S.L.. En total s’ha subcontractat el 15 % de la plantilla i sembla que anirà a més.

A més, la companyia ha decidit repartir el negoci entre dues seus: PortAventura Entertainment que gestionarà els ingressos d’entrades al parc, les ventes dins dels hotels i els ingressos del negoci dels esdeveniments. I per una altra banda, PortAventura Viajes que s’encarregarà de gestionar els paquets hotelers, incloent els pacs d’hotel i vols, que la seu es trobarà a Santa Cruz de Tenerife. Aquesta decisió ha comportat el trasllat de quatre treballadors a les illes Canàries – amagant que el vertader motiu és una fiscalitat més favorable-.

Aquesta política d’acomiadaments injustificats com els dels 14 treballadors del Departament de Recursos Humans i la constant modificació de les condicions d’altres ha comportat un ambient laboral irrespirable.

La Direcció de PortAventura ha oblidat la Responsabilitat Social Coorporativa deixant de banda la qualitat del servei que es dóna als clients buscant única i exclusivament el benefici empresarial sacrificant als treballadors i treballadores.

Per tot això, exigim que la Direcció rectifiqui la seva conducta respecte als treballadors i convoquem, dimecres 13 de febrer, una manifestació amb inici a l’Avinguda Ramón d’Olcina de Vila – seca a les 9.30 hores fins a la Plaça Imperial Tarraco.