Port de Barcelona expedienta dos delegats de la UGT per invitar els treballadors al dia de la dona

port-bcn.jpg

Aquesta sanció es produeix el mateix any en què l’Autoritat Portuària de Barcelona implanta el seu pla d’igualtat

La UGT de Catalunya mostra la seva perplexitat per la decisió de la direcció del Port de Barcelona d’expedientar dos delegats del sindicat acusats d’enviar un correu electrònic a la resta de treballadors per convidar-los a la celebració del Dia Internacional de la Dona Treballadora.

L’expedient acusa els dos treballadors i delegats de la UGT d’enviar un correu electrònic a 275 empleats del Port de Barcelona des de la direcció portscat@catalunya.ugt.org amb el següent text:

Benvolgudes companys i companyes,

Com us avançàvem divendres passat, enguany volem celebrar el dia de la dona treballadora amb una proposta nova, més inclusiva i donant-li un caire més social que esperem que us agradi a totes i a tots. Us convidem a conèixer-la

Per a la direcció del Port de Barcelona, aquest enviament “massiu” vulnera la normativa interna de l’empresa que prohibeix “la utilització del correu electrònic per realitzar enviaments massius o col·lectius al personal”. Segons la direcció, aquests fets podrien ser tipificats com “falta laboral greu” i, per tant, en tramita l’expedient corresponent.

Els responsables del sector de Port de la UGT de Catalunya no entenen l’actuació de l’Autoritat Portuària de Barcelona, que presideix l’exconseller de Treball Jordi Valls, i denuncien que en el darrer mes ja s’ha procedit a l’acomiadament d’un empleat com a conseqüència d’un expedient, i que en els darrers mesos diversos treballadors han estat sancionats amb dos mesos de sou com a conseqüència dels expedients cursats.

Tanmateix, el nostre sindicat denuncia que aquesta actitud es produeix en el any de la implantació del pla d’igualtat en l’Autoritat Portuària de Barcelona i critica que se sancioni dos delegats per informar i animar a la participació dels treballadors i les treballadores en aquest tipus d’activitats ciutadanes adreçades a la igualtat.