Portaventura acomiada 11 treballadors més en només una setmana

La UGT de Catalunya denuncia que la direcció del parc porta anys substituint treballadors fixes per eventuals o subrogats a empreses externes

La UGT de Catalunya denuncia que PortAventura ha acomiadat 11 treballadors i treballadores la darrera setmana, continuant amb la seva estratègia d’instaurar la por entre la plantilla amb l’acomiadament regular de personal (entre 15 i 20 cada trimestre) de diverses àrees del parc.

Des de finals del 2009, any en què els fons italià Investindustrial va entrar en la gestió del parc, s’ha acomiadat al voltant de 250 treballadors i treballadores. Poc a poc, la direcció es desfà de la plantilla fixa per substituir-la amb contractes eventuals o subrogar-la a empreses que han estat sancionades més d’un cop.

Des del nostre sindicat denunciem que aquests acomiadaments no només són injustificats, sinó que a més es realitzen a l’inici de la temporada –dificultant que els acomiadats trobin feina al sector- i alhora que s’està contractant personal.

La UGT demana a l’administració que no permeti aquest tipus de situacions indignes i que fomenti un model de relacions laborals respectuós amb els treballadors, de contractació estable i que aporti valor afegit a les nostres empreses.