Posicionament de la UGT de Catalunya al voltant del Projecte de Llei del Voluntariat

consell-voluntariatDes de CCOO Catalunya i la UGT de Catalunya, membres del Consell de l’Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya, estem seguint de prop la tramitació al Parlament de Catalunya del Projecte de Llei del Voluntariat, actualment en tramitació al Parlament de Catalunya.

Des dels dos sindicats valorem  necessari que hi hagi una llei de foment i suport a l’associanisme i que aquesta ordeni i aclarí els tipus de relacions entre les persones voluntàries i les entitats.

Considerem negatiu que en el procés de l’elaboració de la llei, no s’ha tingut en compte de forma suficient a tot el teixit associatiu, que per bo, és molt divers a Catalunya. En aquest sentit, és significatiu el posicionament de moltes federacions d’entitats del país (representants del moviment veïnal, de pau i drets humans, juvenil, ecologista, excursionista, associacionisme cultural, de gent gran, AMPA, associacionisme educatiu…), que participen de la Xarxa d’Associacionisme de Catalunya.

Des dels dos sindicats majoritaris al país apostem per polítiques de foment de l’associacionisme i per la promoció d’un voluntariat associatiu, participatiu, democràtic i transformador, lluny de models de voluntariat que, en alguns casos, poden suposar un risc de substitució de llocs de feina retribuïts o competències de l’estat del benestar.

Per tot això, donem suport a la carta de la Xarxa d’Associacionisme de Catalunya i a les diferents demandes d’una Llei de foment i suport a l’associacionisme i d’una política pública d’enfortiment de la societat civil des del respecte a la seva independència.

Els dos sindicats, UGT i CCOO de Catalunya, volem aprofitar aquesta carta, per a manifestar també el nostre rebuig a l’estatal «Proyecto de Ley de Voluntariado», per invasió de competències autonòmiques, ser també una llei poc associativa i, finalment, facilitar i promoure voluntariat corporatiu a les empreses privades i a les administracions públiques.”