Posicionament del SAP en resposta de les declaracions del ministre de l’Interior respecte el robatori de coure

mossosEl SAP – UGT de Catalunya considera irresponsables, inacceptables i absolutament electoralistes les declaracions del ministre de l’Interior

El SAP – UGT de Catalunya considera absolutament irresponsables les declaracions del ministre de l’Interior, que amb declaracions com “a Catalunya es roba més coure perquè les competències de seguretat son del Cos de Mossos d’Esquadra” deixa un cop més en evidència que l’importen bastant més els seus interessos electoralistes que la seguretat dels ciutadans als que hauria de servir des del seu càrrec, i especialment poc la dels ciutadans de Catalunya.

El SAP-UGT de Catalunya vol, un cop més, defensar l’absoluta professionalitat del Cos de Mossos d’Esquadra que duu a terme la seva tasca en condicions molt desfavorables, com ara la manca de coordinació entre els diversos cossos policials i els actors implicats en la problemàtica del robatori de coure, com ara l’ empresa ADIF.

En aquest sentit, cal recordar que la nostra organització ha denunciat reiteradament aquestes manca de coordinació, així com la necessitat de revisar el contingut i l’aplicació dels protocols d’actuació amb l’empresa ADIF, imprescindibles per que el nostre cos pugui actuar amb total eficàcia davant d’aquesta problemàtica.

Un cop més, ens veiem en l’obligació d’exigir al ministre de l’Interior que en comptes d’insinuar falta de professionalitat i eficàcia per part de la Policia de Catalunya, treballi activament per fomentar la necessària coordinació entre totes les policies de l’Estat i que assumeixi que gran part de la responsabilitat és seva, per la seva incapacitat de generar un marc raonable de coordinació i lleialtat institucional entre totes les instàncies polítiques afectades i les policies que cadascú gestiona.

Finalment, des del Sindicat Autònom de Policia trobem a faltar les mateixes mostres de satisfacció en les declaracions del ministre de l’Interior quan el CME efectua brillantment operacions policials, com ara la recent desarticulació d’una cèl·lula gihadista a Catalunya, que haurien de ser mereixedores del reconeixement, tot i la concepció absolutament rància i tronada de la seguretat pública que aquestministre.