Postposada la vaga de seguretat privada prevista per desacord amb els serveis mínims establerts

seguretat-privada.jpg
Més de 100.000 treballadors a tot l’Estat (20.000 a Catalunya) es troben sense conveni col·lectiu des de finals del 2008 perquè la patronal es nega a negociar unes condicions laborals dignes

La vaga del personal de seguretat privada prevista per als propers 29, 30 i 31 de març queda postposada pels serveis mínims abusius marcats pel Ministeri d’Interior. La UGT denuncia que aquests serveis mínims afectarien pràcticament tots els treballadors i les treballadores del sector. La vaga volia denunciar que la patronal es nega a negociar un nou conveni col·lectiu. Més de 100.000 treballadors i treballadores a tot l’Estat -més de 20.000 a Catalunya- es troben sense conveni des de finals de l’any 2008.

La UGT denuncia que la patronal vol ampliar la jornada laboral i congelar els seus salaris i l’antiguitat. Aquestes mesures regressives atempten contra la dignitat dels treballadors i les treballadores d’un sector ja molt precaritzat laboralment. A tall d’exemple, el salari base d’un vigilant de seguretat és de 867,74 euros. Per aquesta raó, els vigilants de seguretat privada han d’ampliar maratonianament les seves jornades laborals per poder completar el seu sou.

La UGT acusa la patronal d’utilitzar intencionadament la crisi econòmica per retallar els drets dels treballadores i treballadores d’un sector caracteritzat per la precarietat.