Preacord a Viajes Marsans

L’Expedient d’extinció afecta 205 treballadors a Catalunya, i preveu indemnitzacions de 32 dies per any treballat, amb un límit de 30 mensualitats, i un fons de 1.900.000 per als majors de 50 anys.

La UGT, majoritària a Viajes Marsans, va arribar ahir a la nit a un preacord en l’Expedient d’Extinció per a tota la plantilla de Viajes Marsans. El pacte afectaria a 1.452 treballadors i treballadores (tret de una cinquantena de persones que romandran tres mesos més a l’empresa), que cobrarien 32 de salari per any treballat, amb un topall de 30 mensualitats, i un límit salarial de 70.000 euros. A Catalunya, els treballadors afectats són 205. El preacord compta també amb el suport de la CNT.

Els termes generals de l’acord es van forjar divendres passat, però ahir a la nit els representants sindicals varen arrencar a l’empresa un nou compromís afegit al pacte: una bossa de 1.900.000 euros pels treballadors i treballadores majors de 50 anys, que per l’edat es trobaran amb més dificultats per a trobar feina. Aquest col·lectiu representa unes 250 persones del total de la plantilla de Viajes Marsans.

Un dels assumptes pendents de tancar, encara, són les indemnitzacions que percebria el personal que allargarà tres mesos mes la seva relació amb l’empresa fins al tancament definitiu.

Pagament de nòmines pendents

Pel que fa a les nòmines que Viajes Marsans encara deu als treballadors, la plantilla ha cobrat tan sols 480 euros de la nòmina del mes de juny, i entre avui i divendres és previst que cobrin 350 euros més. L’empresa s’ha compromès a pagar el que quedi pendent de juny abans que acabi el mes, i també la nòmina de juliol, durant la primera setmana de juliol.

Si tot transcorre com asseguren els administradors concursals, la relació laboral del gruix de la plantilla de Viatges Marsans finalitzaria el 31 de juliol.

Pel que fa a la resta d’empreses del grup -Mundicolor i Crisol-, també en concurs de creditors, encara no hi ha cap preacord, però es preveu que aniran en una línia semblant. El nombre de treballadors entre aquestes dues empreses suma 600 persones.