Preacord de la UGT i la direcció de Nylstar per substituir els 155 acomiadaments per un ERO temporal a la planta de Blanes

nylstarSi el 31 d’octubre no s’ha aconseguit la injecció de capital necessària o s’ha engegat la producció, s’instarà concurs de creditors i els treballadors seran compensats amb el 100% de la prestació d’atur consumida

Ahir al vespre la direcció de Nylstar i la UGT (sindicat majoritari al comitè d’empresa), amb la mediació del Departament de Treball, van arribar a un preacord que evita l’ERO d’extinció de contractes presentat per l’empresa de Blanes.

Els principals termes de l’acord són:

• S’evita l’acomiadament immediat de 155 treballadors i treballadores. Tot i així, s’obre l’opció de la marxa voluntària dels treballadors que ho vulguin.
  • L’ERO d’extinció se substitueix per un ERO temporal per a tota la plantilla fins al 31 de desembre, a excepció dels 30 treballadors que ja estan afectats per una suspensió de contracte i aquells que a data 15 d’agost no tinguin dret a prestació d’atur. La suspensió no afectarà ni a les vacances i a les pagues extres. Aquesta mesura dóna temps a la direcció a buscar solucions, liquiditat i posar en marxa de nou l’activitat productiva.
  • Si a data 31 d’octubre no s’ha aconseguit la injecció de capital necessària o s’ha engegat la producció, s’instarà concurs de creditors. I els treballadors seran compensats amb el 100% de la prestació d’atur consumida.
  • Fins que s’iniciï el concurs de creditors o es produeixi una injecció de capital, l’empresa no podrà vendre actius (immobles, maquinària, terrenys, immobilitzat, etc.) sense l’autorització del comitè d’empresa.
  • Els fons i finançament que l’empresa pugui aconseguir durant aquest període es destinaran amb caràcter preferent a la represa de l’activitat productiva i, després d’això, al pagament de les indemnitzacions i salaris derivats d’aquest preacord i que estiguin pendents.

Avui a les 10.30 hores s’ha convocat la plantilla a una assemblea informativa.

En aquest enllaç trobareu el preacord.