Preacord del conveni de la planta de Jacobs Douwe Egberts (Antiga Marcilla) a Mollet

cafeAhir es va arribar a un preacord en el conveni col·lectiu de la planta de Mollet (Vallès Oriental) de Jacobs Douwe Egberts (antiga Marcilla), que hauran de ratificar els treballadors i les treballadores el proper divendres, 20 de juny. El conveni tindrà vigència per als anys 2016-2017.

S’ha aconseguit un augment salarial de l’1,5% per al 2016 amb efecte retroactiu des de l’1 de gener i de l’1% per al 2017. A més, el 2017 si s’acompleix un objectiu en base a la seguretat de la planta s’aconseguiria una retribució lineal de 200 euros.

També s’ha acordat l’establiment dels grups professionals (encara existia la classificació professional per categories) i per facilitar la incorporació a la companyia s’estableix un salari d’entrada del 85% de la taula de grup durant un any per al grup 3 (grup general de producció) i de tres anys per als grups 1 i 2 (grups amb responsabilitat i que reporten directament al grup 0, Direcció).

El preacord també contempla una revisió de totes les millores socials que s’apliquen a l’empresa i que restaven congelades des de l’any 2011, exceptuant dues, que es mantenen als percentatges que tenien perquè ja són prou importants: l’ajut familiar en cas de matrimoni o naixement de fill (1.379,15 euros) i la panera de Nadal (amb un valor de 119 euros).

D’altra banda, l’empresa va plantejar la necessitat d’allargar el període de vacances 15 dies al juliol i 15 dies al setembre, tot establint tres setmanes seguides en aquest període i la setmana restant al Nadal o durant Setmana Santa (mitja plantilla en cada període). Finalment s’ha acordat que en cas de modificació de les vacances o en cas que s’imposin en altres períodes diferents, el treballador tindrà una compensació de dos dies més de vacances que es podran gaudir, a voluntat del treballador, de dues formes: o bé es treballen els dos dies i es cobren com a hores extres normals, o bé es gaudeix d’un dia de lliure disposició i l’altre es treballa i es cobra com a hores extres festives.

Durant la negociació la UGT ha aconseguit que la direcció de l’empresa abandonés les seves pretensions d’establir mesures de flexibilitat.