Presentació a Mataró de la campanya “A igual treball, igual sou”, que denuncia l’explotació de les empreses multiserveis

cartell-ugt-campanyaIntervindran a l’acte Camil Ros, secretari general de la UGT de Catalunya; Lluís Torrents, secretari comarcal de la UGT del Maresme, i David Bote, alcalde de Mataró

La UGT del Maresme organitza el proper dilluns, 10 d’octubre, l’acte de presentació a Mataró de la campanya “A igual treball, igual sou”, endegada pel nostre sindicat per denunciar l’explotació laboral de les empreses multiserveis.

A l’acte, que tindrà lloc a les 17 hores a Can Palauet, hi intervindran el secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros; el secretari comarcal de la UGT del Maresme, Lluís Torrents, i l’alcalde de Mataró, David Bote.

Abans de l’inici de l’acte, a les 16.45 hores, Ros i Torrents atendran els mitjans de comunicació.

Les empreses multiserveis (EMS), també anomenades empreses de serveis integrals, són aquelles que ofereixen serveis auxiliars (neteja, seguretat, manteniment, hostaleria, transport…) a terceres empreses. En són alguns exemples Randstad Project Services (ocupa més de 28.000 persones a tot l’Estat), ISS Outsourcing (30.000), Grupo Constant Servicios (més de 3.000 treballadors) i CTC Externalización (4.000).

Aquest tipus d’empreses regulen les condicions laborals mitjançant convenis propis d’empresa amb condicions laborals i sous mínims, evitant l’aplicació dels convenis col·lectius sectorials. La contractació d’empreses multiserveis suposa per a l’empresa usuària una reducció de costos de l’activitat; això sí, a costa d’una major desregularització de les relacions laborals, empitjorant i precaritzant les condicions laborals i salarials de les persones treballadores d’aquestes empreses, que poden arribar a cobrar fins a un 50% menys.

Presentació campanya ‘A igual treball, igual sou’

DIA: dilluns, 10 d’octubre de 2016.

HORA: 16.45 hores, atenció a mitjans; 17 hores, acte.

LLOC: Can Palauet (carrer d’en Palau, 32, Mataró).