Presentació del llibre “Nicolau Casaus, ugetista i culer”

nicolau-casausLa UGT de Catalunya i el FC Barcelona organitzen el proper divendres, 17 d’abril, a les 12 hores, l’acte de presentació del llibre “Nicolau Casaus, ugetista i culer”, del periodista Jordi García-Soler.

L’acte tindrà lloc a la Sala Auditori 1899 (c. Arístides Mayol, s/n, accés 14 i 15 del FC Barcelona) i comptarà amb les intervencions del secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, i del president del FC Barcelona, Josep M. Bartomeu.

Nicolau Casaus (1913 – 2007) va ser molt conegut com a vicepresident del Barça, càrrec que va ostentar des del 1977 fins al 2000, però aquest llibre ens farà descobrir una faceta fins ara poc coneguda de la seva persona: els seus anys de joventut a Igualada com a destacat dirigent de la UGT de l’Anoia. Amb la victòria franquista va ser detingut i empresonat pel seu activisme social, sindical i polític, i va estar a punt de ser condemnat a mort. Finalment va complir prop de cinc anys de condemna a diversos centres penitenciaris. Els principis democràtics, catalanistes i progressistes el van acompanyar fins a la seva mort. La UGT de Catalunya el va honorar amb la més alta distinció del sindicat, la medalla d’or, l’any 1995.

Un comentari a “Presentació del llibre “Nicolau Casaus, ugetista i culer”