Presentem una moció pel 8M als plens dels Ajuntaments de més de 60 municipis i als Consells Comarcals

La moció explicita una sèrie d’acords, com donar suport a la vaga general de 2 hores per torn, el compromís amb la lluita contra la precarietat social i laboral, i suport a la lluita contra la violència masclista

Amb motiu del 8M, Dia Internacional de la Dona, hem convocat una vaga general de 2 hores per torn. A fi de recollir suports a la vaga, hem presentat una moció de vaga amb l’objectiu d’arribar als plens dels ajuntaments del màxim de municipis de Catalunya i Consells Comarcals, entre d’altres.

Aquesta moció posa de manifest les grans xacres que han de suportar les dones: la precarietat laboral, la bretxa salarial, la violència masclista i la manca de coresponsabilitat en les tasques de cures.

Per tal de lluitar contra totes aquestes desigualtats socials que deixen a la dona en una situació clarament inferior a la de l’home, en aquesta moció es prenen una sèrie d’acords, entre els que destaquen donar suport a la vaga general de 2h per a torn, donar suport a la vaga de consum, de cures i d’estudiants, també convocades pel 8M, defensar la pujada de salaris i de pensions per recuperar el poder adquisitiu, reclamar plans d’igualtat obligatoris en totes les empreses com a veritable eina per garantir la igualtat d’oportunitats, establir el compromís amb la lluita contra la precarietat social i laboral, amb la priorització de pressupostos per a les polítiques de benestar (dependència, salut, educació i criança) i fomentar i donar suport a la lluita contra la xacra social de la violència masclista.

Un cop passada la vaga, seguirem presentant les mocions en aquells ajuntaments que encara no ho haguem pogut fer, amb la intenció de que les continuïn aprovant.

Municipis que han presentat la moció al Ple de l’Ajuntament

A hores d’ara s’ha presentat la moció de vaga en més de 60 municipis, entre els que destaquen per la seva grandària: Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat, Sabadell, Cornella de Llobregat, Granollers, Manresa i Berga, a la província de Barcelona; Girona, Figueres i Olot a la província de Girona; Lleida, la Seu d’Urgell, Vielha, a la província de Lleida; i Tarragona, Tortosa, Amposta, Móra d’Ebre i Sant Carles de la Ràpita de la província de Tarragona.

D’altra banda, la moció s’ha presentat en diversos consells comarcals, entre els quals destaquen el Consell Comarcal del Baix Llobregat, C.C. de l’Alt Urgell, C.C de les Garrigues,  C.C. de l’Urgell, C.C.del Pallars Jussà, C.C. de l’Alta Ribagorça, C.C. al Pla d’Urgell, C.C. de la Terra Alta, C.C. de la Ribera de l’Ebre, C.C. del Montsià i C.C. del Baix Ebre.