Primer congrés CGT Occitanie

En el marc del congrés dels dies 6 i 7 de desembre celebrat a Carcassonne, la CGT Midi Pirineus i la CGT Languedoc Roussillon s’han fusionat en la CGT Occitanie com a conseqüència de la reforma territorial que s’està implementant a França.

Les principals línies de treball del nou equip directiu liderat per Lionel Pastre són:

• Reindustrialitzar el territori per crear ocupació de qualitat.
  • Millora dels serveis públics.
  • Lluita contra la desertificació i empobriment de les zones rurals.
  • Fer front als problemes d’allotjament, transport, salut, protecció, medi ambient i cultura de la regió.
  • Gestionar el traspàs de competències del govern central als governs locals i regionals sense el finançament adequat.

Aquest congrés va estar marcat per la intervenció de Philippe Martínez, secretari general de la CGT francesa, que va reclamar que les mobilitzacions al carrer contra la reforma del codi de treball no cessin, malgrat que la llei ja ha estat aprovada. Defensa que cal mantenir la tensió contra les reformes liberals del govern liberal de Macron en un context econòmic i social difícil.

La UGT de Catalunya, que treballa de manera estreta amb els companys de la CGT en el marc de la CSIR Piremed, els hi desitja el millor en aquesta nova etapa.

Adjuntem la moció de suport als treballadors catalans, que va ser aprovada àmpliament.