Primera jornada ciutadana per una Fiscalitat Justa

primera-jornada-fiscalitat-justaDemà dissabte, 24 de gener, al Centre cívic Parc Sandaru

La Plataforma per una fiscalitat justa, ambiental i solidària, de la qual forma part la UGT de Catalunya, organitza demà dissabte, 24 de gener, la primera jornada ciutadana per una fiscalitat justa.

Els impostos, com a mesura de redistribució i reducció de les desigualtats, estan en el centre del debat polític i social. Moltes entitats i moviments identifiquem clarament aquest debat com la clau de volta per a revertir certes polítiques de retallades iaustericidi i lluitar així contra la pobresa i l’exclusió. Alhora les pràctiques d’elusió fiscal de grans empreses i fortunes són cada cop més descarades i evidents, i els casos de frau perpetrats per les grans fortunes generen cada cop més escàndol públic.

Podem trobar en la fiscalitat les respostes per caminar cap a una societat més justa? Quines mesures fiscals funcionen per eliminar la pobresa? Som capaços de trobar punts de treball en comú entre aquells que treballem la fiscalitat justa a Catalunya? Quins haurien de ser els propers passos per a mobilitzar-nos per aquesta legítima lluita?

10:00 – 10:30h Benvinguda i presentació de la jornada.

10:30 – 11:45h Taula rodona – Són els impostos i el sistema fiscal la clau de volta per eliminar la pobresa i les desigualtats? Desigualtats, predistribució i redistribució:

• Teresa Crespo, presidenta d’ECAS (Entitats Catalanes d’Acció Social) i del Consell Assessor de Polítiques socials de la Generalitat.
  • Toni Comín, professor de ciències socials a ESADE- Universitat Ramón Llull, membre del col·lectiu Democràcia Econòmica.
  • Maite Vilalta, professora d’Hisenda Pública a la UB.

11:45 – 12:15h Mites i llegendes entorn al sistema tributari. Miguel Angel Mayo, coordinador del sindicat de tècnics d’Hisenda (GESTHA) a Catalunya.

12:15 – 13:45h – La lluita per un sistema fiscal més just a Catalunya. Espai de treball i debat entre entitats i moviments. Compartir experiències i propers passos:

• ‘Escraches’ a corporacions que no tributen. L’experiència de ‘Uk Uncut’ a Anglaterra. Jordi Garcia, membre de la Plataforma per una fiscalitat justa.
  • L’impacte de l’evasió fiscal als països del sud. Aprenentatges i reptes. Francesc Mateu, diirector d’Oxfam Intermon a Catalunya.
  • Destapar i denunciar els casos de corrupció i frau des del periodisme crític. Marc Font, de LaDirecta.
  • El canvi vist des de dins. La necessària transformació a les institucions. David Fernàndez, president de la comissió de Frau i Elusió Fiscal del Parlament de Catalunya.

13:45 – 14:00h Tancament de la jornada.

14:00 – 15:00h Aperitiu de confluència. Espai de coneixença entre participants

Primera jornada ciutadana per una fiscalitat justa

DIA: dissabte, 24 de gener de 2015

HORA: 10 hores