Primera manifestació conjunta de treballadors i treballadores d’empreses i serveis municipals de Barcelona

mani-bcnLa Coordinadora de Treballadors i Treballadores dels serveis públics de Barcelona, en la qual està present la UGT de Catalunya, ha convocat per a demà, dimecres 17 d’octubre, la primera manifestació unitària de treballadors i treballadores d’empreses i serveis municipals de Barcelona contra les retallades. La manifestació sortirà a les 18 hores de la plaça Sant Jaume i enfilarà fins a la subdelegació del govern (Mallorca, 278).

Aquesta és la primera d’una sèrie de mobilitzacions convocades pel Comitè d’Empresa i la Junta de Personal de l’Ajuntament de Barcelona, a les que estan cridats tant els treballadors de l’Ajuntament com els de les empreses públiques municipals.
Els representants sindicals han denunciat avui en roda de premsa que els empleats públics, en la seva doble condició de treballadors i operaris dels serveis públics, estan patint una doble agressió, fins i tot en administracions com la de l’Ajuntament de Barcelona, que per boca del seu alcalde presumeix d’estar sanejada i, per tant, de poder mantenir el seu funcionament sense aplicar les mesures que es pretenen imposar des de Madrid.

No obstant això, hem estat testimoni d’un procés en el qual s’han despullat de continguts tots els drets de negociació i en el qual els acords laborals anteriors han  estat virtualment anul•lats i substituïts per decrets alieans a cap tipus de negociació.