Primera vaga a un registre de propietat

propietatEls dies 4, 5 i 6 de febrer es farà vaga al Registre de Reus

Els treballadors i treballadores del Registre de Propietat de Reus, número 1, convoquen vaga pels dies 4, 5 i 6 de febrer. Després de sis acomiadaments els treballadors i treballadores que encara continuen al Registre han patit una baixada del seu salari fins al mínim interprofessional, evidentment assumint la feina dels companys acomiadats.

El registre és una empresa privada amb caràcter públic que compte amb uns 27 treballadors. El registrador és l’únic funcionari que pot tenir assalariats al seu càrrec i pot decidir a qui acomiadar. A Reus porten des de gener patint les modificacions dels seus contractes basats amb el conveni del registres de la propietat. El nou propietari a eliminat l’antiguitat d’alguns d’ells i rebent la gratificació – diners que es reben per part de la Oficina Liquidadora- segons l’actitud que tenen amb el registrador.

Després de reunir-se, l’únic que es va aconseguir van ser explicacions sobre la situació endeutada en la que es troba el propietari i la seva necessitat de guanyar diners.

Davant d’aquests acomiadaments i les retallades dels salaris els treballadors han decidit fer vaga els dies 4, 5 i 6 de febrer. És el primer cop que els treballadors d’un registre de Propietat fan vaga.