Primeres dades del 8-J: seguiment general de la vaga del 73%

planta_vagab

La UGT de Catalunya considera un èxit la mobilització dels treballadors i les treballadores del sector públic contra la “tisorada”

Les primeres dades de la vaga al sector públic del 8-J apunten a un seguiment general d’entre el 73-75% dels treballadors i les treballadores convocades, el que per al nostre sindicat significa un èxit de les mobilitzacions contra la retallada de salaris, congelació de pensions i altres retallades socials anunciades pel govern central i pel govern de la Generalitat.

Pel que fa a l’ensenyament públic, el seguiment de la vaga està sent superior al 50% amb les següents dades per províncies: 58% a Barcelona, 52% a Girona, 56% a Tarragona i 49% a Lleida. A les escoles bressol de Barcelona el seguiment està sent del 65%.

A Correus el seguiment està sent del 90% i a Justícia, del 85%. El port de Barcelona està tancat.

El seguiment a l’Administració local oscil·la entre el 70 i el 80%. A l’Administració de la Generalitat estan fent vaga el 75% dels treballadors i les treballadores.

Al sector de la sanitat, al marge dels serveis mínims, el seguiment de la vaga està sent del 52%.

Tant a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya com a la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió s’estan seguint estrictament els serveis mínims.

Manifestacions i concentracions

Us recordem que s’han convocat manifestacions i concentracions a tot Catalunya per expressar el rebuig a les mesures preses unilateralment pel govern:

Barcelona. 12 hores. Manifestació dla Plaça Universitat a Plaça de Sant Jaume. Al final de la manifestació, es llegirà el manifest. Assistirà el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez.
Girona. 12 hores. Manifestació.  De la subdelegació del Govern (Avinguda 22 de juny) fins a la seu de la Generalitat.
Tarragona. 12 hores. Manifestació.  De la Plaça de l’Ajuntament a la subdelegació del govern (Plaça Imperial Tarraco) .
Lleida. 18 hores. Manifestació. De la Plaça Víctor Siurana (davant del Rectorat de la Universitat) fins a la subdelegació del govern.

Tortosa. 12 hores. Concentració a la Plaça Alfons XII.