Principi d’acord per al conveni col•lectiu de la construcción de la provincia de Barcelona

convenio-construccionLa patronal aplicarà els increments salarials pactats per al 2012 i 2013, i el conveni tindrà una ultraactivitat de 18 mesos

Després del tancament de delegats dimecres a la seu del Gremi de Constructors de Barcelona i de l’amenaça d’una vaga al sector, avui la MCA – UGT de Catalunya i la Federació de Construcció i Fusta de la CONC han aconseguit, en una reunió amb els presidents de les patronals, desencallar el conveni de la construcció de la província de Barcelona, a punt de desaparèixer el 7 de juliol pel boicot continuat de la patronal.

Els punts més importants del principi d’acord –que desenvoluparà la Comissió Negociadora a partir de la setmana vinent- són la vigència del conveni de l’1 de gener del 2012 fins al 31 de desembre del 2015, aplicació dels increments salarials ja pactats per al 2012 i 2013, ultraactivitat de 18 mesos des de la finalització de la vigència del conveni, i creació d’una comissió de treball per a l’adopció de mesures de lluita contra la competència deslleial, l’intrusisme, les males pràctiques, la transparència salarial i un protocol de col·laboració amb l’autoritat laboral en aquestes matèries.

Al següent enllaç trobareu el principi d’acord: