Principi d’acord que possibilita la pròrroga del conveni de transport a la provincia de Barcelona

transports
Demà es votarà en assemblea. Si els delegats el ratifiquen, es desconvocarà la vaga prevista per al 21, 22 i 23 de desembre

Els sindicats i una part de la patronal del sector del transport per carretera de la província de Barcelona han arribat a un preacord aquest matí durant la reunió de mediació convocada per la Conselleria d’empresa i Ocupació.

Aquest preacord permet efectuar una pròrroga de l’actual conveni, que havia finalitzat a finals de 2010, per als anys 2011 i 2012, aconseguint que els treballadors i les treballadores no perdin ni drets ni capacitat adquisitiva, inclús aconseguint mínims increments salarials.

Aquest principi d’acord se sotmetrà demà al matí a votació en assemblea. Si els delegats i les delegades voten a favor del preacord, a la tarda s’acudirà a el Tribunal Laboral de Catalunya per procedir a la desconvocatòria de la vaga prevista per als dies 21, 22 i 23 de desembre, a la qual estaven cridats 27.500 treballadors de 1.500 empreses de Barcelona.