Procter&Gamble vol tancar les oficines d’Arbora&Ausionia a Barcelona i acomiadar 260 treballadors

PGLa multinacional vol desmantellar la xarxa comercial i centralitzar la gestió d’A&A a les seves oficines de Madrid

Només tres mesos després de la seva adquisició, Procter & Gamble ha comunicat al comitè d’empresa d’Arbora & Ausonia la seva intenció de tancar les oficines de Barcelona i acomiadar la totalitat de la plantilla (260 persones) sense més justificació que adequar el funcionament de A&A al model organitzatiu de la multinacional nordamericana. La seva intenció és tancar les oficines centrals, desmantellar la xarxa comercial i centralitzar la gestió i direcció d’A&A a les oficines de la multinacional a Madrid.

P&G va adquirir A&A el passat mes d’octubre, després de pagar 814 milions d’euros pel 50% de les accions que encara restaven en mans del holding Agroalimen, propietat de la família Carulla, i que opera amb marques com Dodot, Evax, Ausonia, Tampax i Lindor. A&A va obtenir el passat exercici uns beneficis de 135 milions d’euros, de manera que la plantilla considera que els acomiadaments estan absolutament injustificats.

D’altra banda, el passat mes de gener P&G –fabricant d’Ariel, Fairy, Pantene o Gillette- també va anunciar uns beneficis semestrals de 6.871 milions de dòlars, un 46% més que en el mateix període de l’exercici anterior, així com la previsió d’incrementar les vendes entre un 3% i un 4% durant aquest any.

Els treballadors i les treballadores d’A&A veuen com treballar en una empresa amb els comptes sanejats, que obté beneficis econòmics i un reconeixement per l’eficiència del seu model empresarial ja no és garantia de conservar el lloc de treball, i anuncien mobilitzacions contra uns acomiadaments salvatges.