Properes accions de la plantilla de Robert Bosch per denunciar públicament la venda de la planta de Castellet i la Gornal

boschLa plantilla de la fàbrica de Robert Bosch a Castellet i la Gornal (Alt Penedès) prepara diferents accions per rebutjar públicament la venda de la planta, anunciada per la direcció.

Dissabte, 29 de març, de 10 a 12 hores: repartiment d’octavetes informatives durant el mercat de Vilafranca del Penedès i concentració a la porta de la Capella de Sant Joan (Plaça de l’Ajuntament).

Dissabte, 29 de març, a les 16 hores: concentració a Castellet i la Gornal (al castell de la zona del Pantà de Foix), per on passa la Volta Ciclista a Catalunya, i visualització durant tot el recorregut de l’etapa.

Diumenge, 6 d’abril, a les 12 hores: participació en la manifestació “Per una Catalunya Social” que sortirà de la Plaça Urquinaona de Barcelona. El punt de trobada és Plaça Catalunya (davant d’El Corte Inglés) a les 11.45 hores.

El comitè d’empresa denuncia la mala gestió que ha fet la multinacional amb el centre de treball de Castellet i la Gornal, ja que no ha sabut gestionar de manera objectiva la seva viabilitat: en els darrers deu anys ha reduït en un 60% el nombre de treballadors i treballadores (d’uns 1.100 a uns 440) i ha fet una deslocalització salvatge de producció cap a països de l’Est, com Hongria i Sèrbia.

Al passat mes d’octubre, la Direcció va plantejar 110 baixes, i ahir la venda de la fàbrica. És més que evident la manca d’honestedat i compromís amb la plantilla, ja que no es tracta de decisions que es puguin prendre a la lleugera, i tant una com l’altra s’han comunicat a la representació sindical com una decisió ferma.

Els treballadors i les treballadores de la planta de Castellet i la Gornal demanen a la direcció claredat i un futur industrial dins del grup Bosch. La venda de la fàbrica no és una solució vàlida.