Propostes de la CTAC-UGT per al 20N sobre el treball autònom i emprenedoria

perruquer

En els darrers tres anys s’han perdut 50.000 autònoms al nostre país i 300.000 a l’Estat —- 9 de cada 10 projectes emprenedors no aconsegueixen tirar endavant per manca de finançament

La Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya (CTAC-UGT de Catalunya) ha elaborat una document de propostes sobre treball autònom i emprenedoria davant les eleccions generals del proper 20 de novembre. Aquest matí, la CTAC n’ha fet lliurament al cap de llista de CiU, Josep Antoni Duran i Lleida, i properament es farà arribar a la resta de partits.

La principal demanda de la CTAC és facilitar l’accés dels treballadors autònoms i petites empreses al crèdit, ja que 9 de cada 10 projectes emprenedors tècnicament viables no surten endavant per manca de finançament. El nostre sindicat també demana que, en un moment com l’actual de greu crisi per als treballadors autònoms –en els darrers tres anys s’han perdut 50.000 a Catalunya i uns 300.000 a l’Estat- s’elabori una llei estatal d’acompanyament i suport als emprenedors i les emprenedores. A tall d’exemple, actualment només el 2% de les polítiques actives d’ocupació estan dirigides a l’autoocupació.

En aquest enllaç trobareu el document.