Protesta de 400 persones per la marxa de Durex

elperiodico.gif Un total de 400 persones, segons fonts policials, es van manifestar ahir pel centre de Rubí en protesta per l’anunci de tancament de la planta que la multinacional Durex té en aquesta localitat. La mesura afectaria uns 259 treballadors, dels quals tres quartes parts són dones.
Des del comitè d’empresa s’afirma que el tancament està completament injustificat, perquè la planta aporta beneficis i no hi ha pèrdues, de manera que sostenen que aplicar un expedient de regulació d’ocupació és completament il.lícit. El president del comitè d’empresa, José Manuel Gallego, va assenyalar que l’única oferta en ferm que ha realitzat l’empresa és pagar 28 dies per cada 15 mensualitats, una mesura del tot inacceptable: "Aquí els surt la producció a un preu, i volen anar a un altre lloc on els surt més barata, per tant han de tenir en compte que això val diners".

DESLOCALITZACIÓ ENCOBERTA
Gallego afirma que es tracta d’una deslocalització encoberta per emportar-se la producció de la planta de Rubí, l’última que Durex té a Europa, a altres països en què la mà d’obra és més barata. "Només ens volem quedar aquí treballant, tenim feina i ho podem fer millor que ningú, perquè els preservatius que allà no poden fabricar es poden fer des d’aquí", assenyala.
El descontentament dels treballadors va contrastar amb el caràcter pacífic que va regnar durant tota la marxa. Marta Pons, secretària de direcció de la planta, va comentar amb resignació: "Si no hi ha cap altra opció, almenys que negociïn amb el comitè correctament, i no com ho estan fent", lamentant que la millora econòmica s’anteposi a mantenir una fàbrica que aporta beneficis a la companyia.

{mxc}