Protesta del sector de la construcció de Barcelona pel bloqueig del conveni

constructLa patronal vol eliminar el Conveni de la Construcció de la província de Barcelona i tornar a un sector desregulat

La Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT de Catalunya i la Federació de Construcció i Fusta de CCOO han convocat demà dijous, 14 de març, tres manifestacions que marxaran fins a les seus de les patronals de la construcció de Barcelona.

A les 10.30 hores s’ha convocat una concentració a la confluència de la Gran Via de les Corts Catalanes amb el Passeig de Gràcia. A les 11 hores, els participants es dividiran en tres grups que marxaran fins a:

• La seu del Gremi de Constructors d’Obres de Barcelona i Comarques (Gran Via de les Corts Catalanes, 663).
  • La seu de l’Associació de Promotors de Barcelona i Província (Avinguda Diagonal, 472-476).
  • La seu de la Cambra Oficial de Contractistes d’Obres de Catalunya (Passeig de Gràcia, 61).

La protesta està provocada pel bloqueig de la patronal de la construcció en la signatura del conveni col·lectiu del sector, que afecta més de 60.000 treballadors i està caducat des del mes de desembre del 2011.

L’únic objectiu de la patronal és dilatar les negociacions per no arribar a cap acord, que no existeixi cap conveni d’aplicació i així poder aplicar unilateralment la reforma laboral. És a dir, tornar a un sector totalment desregulat i individualitzat, amb la conseqüent pèrdua de drets aconseguits després d’anys d’esforços.

Els treballadors de la construcció reclamen un conveni digne ja i un marc que reguli les relacions laborals. No entenem l’actitud de la patronal, ja que s’han signat els convenis de les províncies de Girona, Tarragona i Lleida, i comptem amb un Conveni General Estatal de la Construcció d’obligat compliment. Si no canvia la situació, les mobilitzacions poden desembocar en una vaga del sector a Barcelona.