Protesta massiva de Mossos d’Esquadra

Uns 3.000 Mossos d'Esquadra, segons dades de la Guàrdia Urbana, han participat aquest dimecres per la tarda en una manifestació per reclamar la dignitat i el reconeixement social del cos després de les darreres polèmiques, aparegudes a la premsa, especialment relacionades amb suposats maltractaments a la comissaria de Les Corts de Barcelona. Els agents, han reclamat la dimissió del conseller de l'Interior, Joan Saura, en els seus crits i pancartes i en el manifest consensuat per cinc dels sis sindicats majoritaris, asseguren que tenen "l'absolut convenciment" que la "responsabilitat d'haver facilitat, promogut i permès el descrèdit de seu propi Cos és d'Interior". És per això que reclamen a la Conselleria que assumeixi "les responsabilitats polítiques oportunes".

manimossos

El manifest considera que el departament "ha aconseguit el desprestigi de la tasca policial i la pèrdua de l'autoritat legal i moral dels policies", un fet que, diuen, té un "preu massa elevat per als professionals i per la societat a la qual serveixen".

Uns 300 joves del col·lectiu okupa han rebut la marxa dels Mossos al carrer Ferran per protestar per les pressumptes agressions a la comissaria de Les Corts o l'us del kubotan, un tipus de punxó, en les manifestacions. La protesta estava encapçalada per una pancarta que acusava als agents de "mentiders, torturadors, prepotents i assassins". Els joves han intentat entrar a la plaça Sant Jaume on estava l'altra manifestació però un fort cordó policial, en aquesta cas de Mossos d'Esquadra en servei, ho ha impedit. Quan els antidisturbis s'han retirat han estat aplaudits pels seus companys.

{moscomment}