“Comitiva funerària” pel decés de la Guàrdia Urbana de l’Hospitalet de Llobregat

funeral-gulh

Els agents s’han mobilitzat aquest matí per denunciar la manca de seguretat i les condicions precàries de les instal·lacions

Després que dimarts s’abaixessin els pantalons per denunciar que se senten despullats i insegurs al seu lloc de treball, avui la UGT i el CSIF han oficiat un “funeral” de la Guàrdia Urbana de L’Hospitalet per mostrar el malestar que viuen els efectius d’aquest municipi des de fa sis anys per la manca de seguretat i la precarietat de les instal·lacions dels locals del cos.

Els participants s’han traslladat amb un seguici fúnebre des de les seves instal·lacions, al carrer del Migdia fins a la Plaça de l’Ajuntament, portant un taüt i vestits de negre. Pel camí han repartit esqueles als ciutadansi les ciutadanes, inclosos l’alcaldessa i el tinent d’alcalde de Governació, en la fira de Sant Jordi de la Rambla Just Oliveras. En aquest enllaços trobareu algunes fotos:

Fa sis anys que el nostre sindicat denuncia a l’Ajuntament de l’Hospitalet les condicions indignes en què es troben els vestidors de la Guàrdia Urbana. Aquest soterrani no té ventilació ni llum natural. A més de patir males olors, amb l’arribada de la calor han de patir la presència d’escarabats. L’anterior de l’alcalde de l’Hospitalet, Celestino Corbacho, es va comprometre, en el seu moment, a solucionar els problemes del local. Però després de sis anys, i de canvi d’alcalde, no s’han produït ni reformes ni un canvi de local.

La situació de precarietat també afecta els sistemes de comunicació de la Guàrdia Urbana del municipi. Actualment, tant les emissores portàtils com les dels cotxes funcionen malament, el que suposa un greu perill per als agents.