“Mi mamá me mima”

mimamamemimaL’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya denuncia que la crisi està fent augmentar els joves “exemancipats” que s’han vist obligats a tornar a casa dels pares

En el marc de la campanya “Amb l’aigua al coll”, l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya ha fet aquest matí una acció de denúncia sota el nom de “Mi mamá me mima”: una manifestació simbòlica de joves acompanyats del seu pare o mare, que han marxat des de la seu de la UGT fins als cavallets del Maremàgnum.

La situació general dels joves catalans és cada cop més preocupant, tant a nivell formatiu com laboral i emancipatori. La situació no és nova; la venint denunciant des de fa temps, però amb la crisi econòmica no ha fet més que agreujar-se. Mai com ara ens havíem trobat “amb l’aigua al coll”. La possibilitat de tenir un procés d’emancipació i autonomia és cada cop menor i la crisi ha fet augmentar el nombre de joves “exemancipats”: entre el 2008 i el 2009, el 16,07% dels joves de 18 a 24 anys i el 7,40% de 25 a 29 es van veure obligats a tornar a casa dels pares.

Aquestes dades vénen marcades per les deficiències del nostre sistema educatiu, l’atur, la precarietat laboral i salarial i la manca de polítiques valentes de cara a fer realitat el dret a l’habitatge digne.

Per tot això, avui l’Avalot ha volgut fer visible i alhora denunciar que ja està bé que siguem els joves el que més estem patint les conseqüències d’aquesta crisi, que en cap cas hem provocat nosaltres. Actualment, la taxa d’atur juvenil al nostre país és del 38%. És per això que exigim condicions laborals dignes que ens permetin desenvolupar un projecte de vida amb un mínim de condicions.

També demanem, un cop més, el dret a l’habitatge digne, que ens permeti als joves poder emancipar-nos. Amb aquest propòsit l’Avalot- va endegar la iniciativa legislativa popular de mesures urgents per a l’habitatge, recollint més de 55.000 signatures que es van presentar al Parlament de Catalunya. Tres anys després encara no tenim cap resposta per part dels nostres polítics.

Per últim, l’Avalot vol reivindicar la necessitat de més polítiques socials, una mancança que actualment està cobrint l’entorn familiar.

La manifestació “Mi mamá me mima” ha finalitzat al Maremàgnum, on pares, mares i fills s’han muntat als cavallets. En aquests enllaços trobareu algunes imatges: