Quatre treballadors morts en cinc dies

constructionworker2.jpgLa UGT de Catalunya considera que quatre treballadors morts en cinc dies rebaten la satisfacció i la "tendència positiva" anunciada pel Departament de Treball.

La reducció de la sinistralitat passa per l’actuació contundent de la Inspecció de Treball i que la fiscalia actuï en els accidents mortals a la feina per determinar si hi ha responsabilitats penals.

La UGT de Catalunya lamenta la mort avui de dos treballadors, un a Corbera de Llobregat i un altre a Valls, que sumats als accidents mortals de dilluns a Monistrol de Llobregat i d’ahir a la Selva del Camp eleven a quatre la xifra de persones que han perdut la vida a la feina en només cinc dies. Avui mateix, a més dels dos homes morts, els bombers han hagut de rescatar un altre treballador que ha caigut a un pou de tres metres de produnditat a Montcada i Reixac. En només 25 dies que portem d’any, ja han mort a la feina sis treballadors (el dia 3, dos treballadors es van intoxicar a una empresa de tractament i recobriment de metalls a Sant Fruitós de Bages).

El nostre sindicat considera que la tragèdia d’aquesta setmana rebat la satisfacció i la "tendència positiva" anunciada dilluns pel Departament de Treball i referma el nostre posicionament que s’ha de fer una valoració prudent de la reducció dels accidents de treball durant el 2007, ja que les xifres són encara preocupants: es van produir 441 accidents laborals diaris durant l’any passat.

La UGT de Catalunya creu que són necessàries polítiques conjuntes tant amb l’Administració com amb la patronal perquè la cultura preventiva i el compliment de la normativa en prevenció de riscos laborals formin part integral de la gestió empresarial. Igualment, la formació dels treballadors i les treballadores en prevenció de riscos és una peça clau per evitar accidents.

D’altra banda, creiem que la reducció de la sinistralitat de manera permanent passa per l’actuació contundent de la Inspecció de Treball i demanem també que la fiscalia actuï en els accidents mortals a la feina per determinar si hi ha responsabilitats penals.