Referèndum sobre l’Acord Interprofessional de Catalunya – Més Informació

Josep M. Àlvarez explica l’AIC 2011-2014. Part 1: El paper del Tribunal Laboral de Catalunya.

Josep M. Àlvarez explica l’AIC 2011-2014. Part 2: Convenis col·lectius, comissions paritàries i salaris.

A la UGT de Catalunya, els delegats i les delegades decideixen

La UGT de Catalunya posa en marxa un referèndum vinculant perquè els delegats i les delegades ratifiquin el preacord del tercer Acord Interprofessional de Catalunya (2011-2014), que el sindicat ha signat amb la patronal Foment del Treball i CCOO de Catalunya.

L’AIC és l’acord entre sindicats i patronal que regula les normes de les relacions laborals i la negociació col·lectiva al nostre país, que després s’hauran d’aplicar a cada conveni o conflicte laboral concret. Tracta aspectes com l’estructura de la negociació col·lectiva, el Tribunal Laboral de Catalunya –com a àmbit central de resolució de conflictes-, les comissions paritàries, la flexibilitat, la igualtat, els expedients de regulació d’ocupació, les polítiques de formació o l’estratègia industrial catalana. Amb aquest document Catalunya es dota de totes les competències sobre negociació col·lectiva, amb l’objectiu d’agilitar la resolució de conflictes, desencallar els convenis estancats, apostar pel conveni sectorial enfront del conveni d’empresa i buscar alternatives -a través de la concertació social- a la destrucció d’ocupació al nostre país.

Ara iniciem un procés d’assemblees informatives per explicar i debatre aquest precord i que els nostres delegats i delegats votin, en un referèndum vinculant, si la UGT de Catalunya ha de signar o no definitivament l’AIC 2011-2014. Perquè al nostre sindicat els delegats i les delegades decideixen, i amb la seva participació construeixen una organització més forta, més transparent i més dinàmica.

Qui pot votar en aquest referèndum?

Tots els delegats i delegades i membres de comitès d’empresa titulars i en actiu de la UGT en l’àmbit territorial de Catalunya.

Quan es pot votar?

De les 10 hores del 7 de novembre fins a les 14 hores del 18 de novembre, a través de la pàgina web www.ugt.cat.

Els dies 21 (de 10 a 19 hores) i 22 de novembre (de 10 a 17 hores), de manera presencial a les seus de la UGT de Catalunya.

On es pot votar?

Al següent enllaç surten enumerades les seus que tenen habilitat el sistema de votació.

Com es fa per votar a través de la web?

Si ets delegat o delegada de la UGT de Catalunya t’enviarem per correu electrònic una clau personal perquè t’identifiquis al web i puguis votar. Si tens la clau, entra aquí per votar.

Si no tens correu electrònic o no el coneixem, posa’t en contacte amb nosaltres perquè et facilitem la clau i puguis votar. Ens pots trucar al 93 304 68 16 o pots omplir aquest formulari. T’enviarem la clau per correu electrònic.

Quina és la pregunta del referèndum?

Ratifiques el preacord signat entre la UGT de Catalunya, CCOO de Catalunya i Foment del Treball sobre el tercer Acord Interprofessional de Catalunya (2011-2014)?

• Sí.
  • No.
  • En blanc.

Què és l’AIC 2011-2014?

A continuació us enllacem el text de l’AIC 2011-2014, així com un resum i un breu document amb exemples concrets de la seva aplicació:

Icona de fitxer Preacord Interprofessional de Catalunya 2011-2014

Icona de fitxer Resum Tercer Acord Interprofessional de Catalunya

Icona de fitxer Full informatiu sobre l’AIC en din-a3 per repartir a les assemblees.

Assemblees informatives sobre l’AIC 2011-2014

Durant aquestes dues setmanes realitzarem diferents assemblees informatives arreu del territori per explicar què és l’AIC 2011-2014 i respondre els dubtes dels nostres delegats i delegades. El calendari previst és aquest: