Reaccions a l’aprovació de l’Estatut del Treball Autònom

La CTAC-UGT de Catalunya considera que l'aprovació de l'Estatut del treball autònom salda el greuge històric que ha viscut el col·lectiu

Demà, 10 de maig, s'aprova al Congrés dels Diputats l'Estatut del Treball Autònom, una llei que té com a objectiu igualar la protecció jurídica i social dels treballadors per compte propi a la de la resta de treballadors. La Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya (CTAC-UGT de Catalunya) es mostra plenament satisfeta amb l'aprovació d'aquesta llei, que permetrà una millora substancial en la regulació dels drets i els deures dels més 580.000 treballadors per compte propi que hi ha a Catalunya.

La CTAC-UGT de Catalunya destaca l'esforç mostrat pels partits polítics catalans en l'enriquiment del text final en temes tan importants com la contractació dels fills, la jubilació anticipada i la inclusió del tema de l'atur, que es desenvoluparà properament a través d'una llei pròpia.

Tot i la satisfacció que suposa l'aprovació demà al Congrés dels Diputats, la CTAC-UGT de Catalunya considera que queden pendents alguns temes que, després d'aquest primer gran pas, s'hauran d'abordar, com la cotització a temps parcial, que els fills assalariats a càrrec d'un autònom puguin percebre la prestació de l'atur, o el tema de la responsabilitat patrimonial, que s'ha limitat només al tema de la vivenda (no es podrà embargar la vivenda de l'autònom en cas de fallida) tot i que des de la CTAC-UGT de Catalunya es reclamava que s'ampliés també a l'equivalent del S.M.I. i al cotxe habitual.

La CTAC-UGT de Catalunya és l'única organització sindical territorial que ha estat convidada a presenciar demà l'aprovació del nou Estatut del Treball Autònom al Congrés dels Diputats, així como ho han estat altres organitzacions d'àmbit nacional, com la Unión de Trabajadores y Profesionales Autónomos (UPTA) i la Asociación de Trabajadores Autónomos (ATA). {moscomment}