Rebuit al Congrès la proposició de dació en pagament: PSOE i PP deixen 250.000 famílies a l’estacada

habitatge
La UGT de Catalunya, juntament amb altres entitats socials, continuarà endavant amb la ILP per promoure els canvis normatius necessaris

La UGT de Catalunya lamenta profundament el posicionament que els grups parlamentaris del PSOE i el PP han mantingut en el ple del Congrés dels Diputats on han confirmat el seu rebuig a la tramitació d’una proposició de llei de IU-ICV que reclamava canviar la legislació hipotecària per obligar les entitats financeres a acceptar que el lliurament de l’habitatge sigui suficient per cancel·lar el préstec hipotecari.

La UGT de Catalunya lamenta que aquesta sigui l’última paraula dels dos principals  grups parlamentaris en una qüestió tan important com aquesta, i que ja ha propiciat sentènces favorables a les nostres demandes. Tal i com hem denunciat reiteradament, prop de 48.000 famílies catalanes es podrien veure sense sostre en els anys posteriors a l’esclat de la crisi. A l’Estat, el nombre arriba gairebé a les 250.000 famílies. A Catalunya les xifres arriben a les cotes més altes de tot l’Estat. Així,  per exemple, de les 249.281 execucions hipotecàries que s’han  acumulat des del 2007 fins al tercer trimestre del 2010 al conjunt del país, 47.838 (una de cada cinc)  ha tingut lloc a Catalunya.

Per aquesta raó, tot i la negativa de PSOE i PP, la UGT de Catalunya, juntament amb altres entitats socials, continuarà treballant en la Iniciativa Legislativa Popular que el nostre sindicat va llançar a mitjans de setembre amb motiu de la presentació de l’informe ‘El banc em fa fora de casa’. La iniciativa promourà els canvis normatius necessaris per evitar que després de l’execució hipotecària les famílies siguin encara deutores de les entitats financeres, i per tant, que amb l’entrega del pis quedi saldat el deute, a través de la dació en pagament.