La plantilla de Vodafone España es mobilitza contra l’ERO

Ahir, amb les aturades convocades per les seccions sindicals presents a la mesa de negociació, la plantilla del Grup Vodafone ha mostrat de manera majoritària el seu rebuig a l’actual ERO plantejat per la direcció.

El seguiment per províncies (centres de treball Vodafone) ha estat el següent: Madrid, 35%; València, 75%; Barcelona, ​​63%; Sevilla, 50%; Pontevedra, 48%; Biscaia, 58%; Valladolid, 46%; Màlaga, 48%; Alacant, 25%; La Corunya, 71%; La Palmas, 51% i Balears, 97%.

Aquestes xifres de seguiment de les aturades corroboren que la plantilla comparteix els plantejaments defensats des de l’inici del procés per la UGT:

• L’afectació de l’ocupació és inacceptablement alta, no només per la difícil situació en què quedaran les persones i les famílies afectades pels acomiadaments, sinó també per la destrucció de riquesa que aquesta situació ocasionarà en les diferents poblacions. Els llocs de treball que es preveuen eliminar són llocs de treball de qualitat i, per tant, contribueixen a sostenir les economies locals. És un ERO socialment insensat.
  • Per a la UGT la realitat és que estem davant d’un ERO que afecta el 100% de la plantilla. Les actuals càrregues de treball són ja en molts casos insostenibles i, per tant, la disminució de persones només pot tenir com a resultat l’increment d’aquesta càrrega de treball. És, en conseqüència, un ERO laboralment irresponsable.
  • L’actual direcció no té la credibilitat necessària per defensar davant els treballadors i les treballadores el pla de “rellançament” de Vodafone. Els successius errors han fet efecte en la confiança de la plantilla respecte a la capacitat dels seus gestors per reflotar el grup a Espanya.